سامسام، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 27 روز سن داره

سام قند وعسل

شعر هایی که سام تا 2 سالگی یاد گرفته شماره 1

1392/6/9 13:28
نویسنده : خاله
272 بازدید
اشتراک گذاری

باز تلفن زنگ میزنه

تو گوشم آهنگ میزنه

من گوشیرو برمیدارم

میگم الو سلام دارم

مامان جونم صداش میاد

صدای خنده هاش میاد

از پشت سیم بهم میگه

بزرگ شدی حالا دیگه

صدآفرین بر پسرم ، برات یه هدیه می خرم

 

 توی ده شلمرود حسنی تک وتنها بود

حسنی نگو بلا بگو تنبل تنبلا بگو

موی بلند روی سیاه ناخن دراز واه واه واه

نه فلفلی نه قلقلی نه مرغ زرد کاکلی

هیچکس باهاش رفیق نبود

تنها روی سه پایه نشسته بود توسایه

باباش می گفت حسنی می آیی بریم حموم

نه نمیام نه نمیام

سرتو می خوای اصلاح کنم؟

نه نمی خوام نه نمی خوام

الاغ خوب کد خدا یورتمه می رفت تو کوچه ها

الاغ خوب و نا زنین

سر در هوا سم در زمین

یالت بلند و پر مو دمت مثال جارو

یکمی به من سواری می دی؟

نه که نمی دم چرا نمی دی؟

باید برم بار بیارم دیرم شده عجله دارم

اما تو چی؟ موی بلند روی سیاه ناخن دراز واه و واه و واه

غاز پرید تو استخر تو اردکی یا غازی؟

من غاز خوش بیانم میای بریم به بازی؟

 نه که نمی یام  چرا نمی یای؟

چون که من از صبح تا غروب

کنار جو

دنبال کار و شستشو

 اما تو چی؟ موی بلند روی سیاه ناخن دراز واه و واه و واه

 درواشد و یه جوجه پرید تومد توکوچه

جوجه کوچولو تپل مپلو میای با هم بازی کنیم؟

مامان جوجه : قدقدقدا برو خونتون تروبه خدا

جوجه ریزه میزه  ببین چقدرتمیزه

اماتوچی؟

موی بلند، روی سیاه ، ناخن دراز، واه واه واه

آی فلفلی آی قلقلی میان باهم بازی کنیم؟

فلفلی گفت: نه نمیایم

چرا نمیاین؟

قلقلی گفت: منو داداشمو بابام وعموم

هفته ای دو بار می ریم حموم

اما توچی؟

موی بلند، روی سیاه ، ناخن دراز، واه واه واه

بابش اوم

حسنی میای بریم حموم؟

میام میام

سرتو میخوای اصلاح کنم؟

میخوام میخوام

حسنی نگو یه دسته گل

ترو تمیز وتپل ومپل

توی ده شلمرود

حسنی دیگه تنها نبود

 --------------------------------------------------------------------------

 حسنی بی دندون شده

زار و پریشون شده

بی احتیاطی کرده

حالا پشیمون شده

بادندوناش شکسته

بادوم سخت و پسته

مک زده به آبنبات

هی جویده شکلات

قندونو خالی کرده

وای که چه کاری کرده

دونه به دونه دندوناش

خراب شدن یواش یواش

تا خونه همسایه ها

میاد صدای گریه هاش

--------------------------------------------

عمو زنجیرباف ! ---------------بله !

 زنجیر منو بافتی ؟------------بله !

 پشت کوه انداختی ؟ -------------بله!

بابا اومده                     چی چی آورده ؟               نخودچی کیشمیش           بخورو بیا             باصدای چی؟

ای زنبور طلایی٬

نیش میزنی بلایی٬

زمستونا خوابیدی

٬خواب بهارودیدی٬

 پاشو پاشو بهاره

گل واشده دوباره

--------------------------------------------

یه توپ دارم قلقلیه

سرخ و سفید و آبیه

می زنم زمین، هوا میره

نمی دونی تا کجا میره

من این توپو نداشتم

مشقامو خوب نوشتم

 بابام بهم عیدی داد

یه توپ قلقلی داد"

--------------------------------------------

تاب تاب ، عباسی----------خدا منو نندازی------------اگه می خوای بندازی--------------بغل مامان- بابا بندازی

---------------------------------------------

ماهی زرد و سرخ من تو آب شنا می کنه برام

وقتی که نزدیکش می شم دهنشو وا می کنه برام

یه روز به ماهی گفتم بیا باهم بازی کنیم

خنده ای کرد و گفتش ماهی باید تو آب باشه تا همیشه زنده باشه

----------------------------------------------------

آهويی دارم خوشگله فرار کرده ز دستم

دوريش برام مشکله کاشکی اونو می بستم

ای خدا چی کار کنم آهو مو پيدا کنم

ای خدا چی کار کنم آهو مو پيدا کنم

وای چکنم وای چکنم کجا اونو پيدا کنم

کاشکی اونو می بستم

-----------------------------------------------

پاییزه و پاییزه

برگ درخت می ریزه

هوا شده کمی سرد

روی زمین پر از برگ

ابر سیاه و سفید

رو آسمونو پوشید

دسته دسته کلاغا

می رن به سوی باغا

همه می گن به یک بار

غار و غارو غارو غار

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)