سامسام، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 27 روز سن داره

سام قند وعسل

انواع پوره

1392/6/5 20:23
نویسنده : خاله
360 بازدید
اشتراک گذاری

پوره سیب با هویج:

مواد لازم:
1-یک عدد سیب رسیده
2-یک عدد هویج رسیده

طرز تهیه:
سیب وهویج رو پوست کندم وهمراه کمی آب پختم.بعد هر دو رو با هم له کردم کمی پودر دارچین هم زدم .

این غذا حاوی یک دوم درصد پروتئین است.

پوره سیب با موز:

مواد لازم:
1- آب
2-سیب درختی
3-موز

طرز تهیه:
سیب رو پوست بکنید بذارید با آب به آرامی بپزه.بعد موز رو له کنید سیب پخته رو هم روش بریزید وکاملا با موز میکس کنید.

این غذا حاوی یک دوم درصد پروتئین/یک دوم درصد آهن/یک دوم درصد روی/یک دوم درصد ویتامینc است.

پوره توت فرنگی:

برای شستن توت فرنگی 3 بار باید اونو با آب و 1 بار با سرکه سفید شست تا باکتریها از اون خارج بشن. می زاریم خشک بشن و اونا رو تکه تکه می کنیم. تو مخلوط کن می ریزیم و دوست داشتید کمی آب هم اضافه می کنید. می تونید با موز یا هلو یا گلابی و یا با ماست قاطی کنید.

کودک من

پوره به:برای شش ماهگی

به پوست گرفته شده 4تکه کوچک - کره 1 ق چایخوری - شیر 10cc
ابتدا تکه های به را با مقداری آب به مدت 30 دقیقه کاملاً بپزید سپس مانند همهء پوره ها تکه های به را له کرده با شیر وکره مخلوط کرده و به نی نی میدهیم. می توان فقط با شیر مخلوط کرد.
میتوان آبی را که در آن به را پخته ایم نگه داریم ودر غذاهای نی نیا بریزیم عطر خوبی به غذا میده.

پوره:

این پوره برای بچه‌های زیر یک سال مناسب است. برای بچه‌ها تا قبل از یک سالگی میوه‌هایی مثل توت‌فرنگی، گیلاس یا آلبالو توصیه نمی‌شود، چون ممکن است باعث حساسیت یا اسهال کودک شوند. به جایش می‌توانید از سیب، موز و میوه‌هایی مثل هلو به مقدار کم استفاده کنید.
 
مواد لازم:
  • سیب: یک عدد
  • موز: یک عدد
  • هلو: یک عدد
  • شیر : 2 قاشق غذاخوری

روش تهیه:

سیب و هلو را با دقت پوست بکنید و به همراه کمی آب در قابلمه بریزید. شعله را روشن کنید و بگذارید 2 میوه به مدت 5 دقیقه بجوشند و کمی نرم شوند. آن‌ها را بیرون بیاورید و بعد از این‌که خنک شدند، به همراه موز، شیر و در مخلوط‌کن بریزید و کاملا مخلوط کنید تا نرم و یک‌دست شوند. این پوره یک میان‌وعده خوب برای صبح یا عصر کوچولوهاست.

پوره کلم بورکلی:برای شش ماهگی

گل کلم بروکلی را خوب شسته و به مدت 8 یا 10 دقیقه بگذارید بپزد. بابت اینکه بروکلی مزه تندی دارد باید حتما با همرا با چیزی مثل کدو یا سیب زمینی و یا هویج باشد. بعد از اینکه خوب پخته شد با سیب زمینی پخته شده مخلوط و با ماست و یا آب بصورت پوره در می آوریم. در قسمت خواص غذایی خاصیت کلم بروکلی موجود است.

پوره کدو حلوایی واسفناج:

مواد لازم:

کدو حلوایی : چند تکه

اسفناج : چند برگ کوچک

طرز تهیه:

کدو حلوایی را با مقدار بسیار کمی آب بخار پز کنید تا کاملا نرم شوند. اسفناج را با کمی آب بپزید و بگذارید آبش خشک شود. سپس کدو و اسفناج را با هم مخلوط کرده و کاملا له کنید. اگر لازم بود کمی از آبی که کدو در آن بخارپز شده را به پوره اضافه کنید.

خواص کدو حلوایی:

کدو حلوایی یکی از منابع تولید ریزمغذی‌های حیات بخش در طبیعت است که با بیش از یکصد ماده مغذی و شفابخش بسته بندی شده و در عین حال برای حفظ زیبایی نیز بسیار مفید است.
كدو حلوايي از جمله اين ميوه‌هاست كه يرقان (زردي) را برطرف مي‌كند، ادرارآور و تب‌بر است و تخم كدو ضدانگل است بنابراين مصرف مقدار 75 تا 100 گرم تخم كدو در افراد بزرگسال و 37 تا 50 گرم آن در اطفال توصيه شده است.
كدو حلوايي، سينه را نرم و اخلاط و سرفه را آسان مي‌كند. اگر كدو حلوايي را پخته به صورت كرم به صورت بماليد و نيم ساعت صبر كنيد، رنگ چهره باز شده و صورت را براق و زيبا مي‌كند. برخي متخصصان طب سنتي بر اين باورند خوردن كدو، غم و اندوه را از انسان دور و نشاط و شادابي را جايگزين آن مي‌كند. كدو را براي رفع سردرد، رفع بي‌خوابي و درمان خستگي اعصاب تجويز مي‌كرد.كمپوت كدو مخلوط با سيب، غذاي ملين خوبي است و براي دفع يبوست تاثير زيادي دارد.

پوره شلغم:

مواد لازم :

شلغم چند تکه کوچک

شیر : مقداری

طرز تهیه :

شلغم را همراه با کمی آب در یک قابلمه کوچک به مدت ١٠ دقیقه بجوشانید. سپس آن ها را له کرده و مقداری شیر به آن اضافه کنید.

پوره زرده تخم مرغ:

مواد لازم:

زرده تخم مرغ : یک عدد

شیر: 3 قاشق غذا خوری

طرز تهیه:

یک عدد تخم مرغ را به مدت 20 تا 15 دقیقه بجوشانید. سپس پوست آن را جدا کرده و زرده را از سفیده جدا کنید. با شیر مخلوط کنید تا نرم شود.

پوره سبزیجات:

  • پوره سبزیجات
  • سیب زمینی پخته شده يك عدد
  • هویج پخته نصف عدد
  • کلم بروکلی پخته شده 1/3 پیمانه
  • شیر پنج قاشق سوپخوري

طرز تهیه:

سبزیجات را به همراه شیر در مخلوط‌کن ریخته تا به شکل پوره در آید.

این پوره منبع غنی از ویتامین c ،اسید فولیک و بتاکاروتن است.

یا :

سبزیجات را باآب مرغ در مخلوط‌کن ریخته و به شکل پوره در آوريد. این پوره منبع غنی از ویتامین C، ویتامین A و اسید فولیک مي‌باشد.

 

 

 

 


 


 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)